sobota, 21 maja 2011

Promocja apartamentów - cz.1

W związku z prowadzeniem tego blogu, dostałem już kilka zapytań o promocję apartamentów wynajmowanych na doby. Jest to temat bardzo szeroki i wymaga rozpisania poszczególnych elementów kampanii marketingowej. Jednak dziś postanowiłem, że wymienię kluczowe elementy marketingu aparthoteli w Polsce.

1. Zdefiniowanie grupy odbiorców usługi

klienci apartamentów
Przedsiębiorca, który decyduje się na otwarcie aparthotelu powinien już na etapie projektowania koncepcji biznesowej ustalić grupę odbiorców swojej usługi.
Należy postawić sobie pytanie: kto wynajmuje apartamenty w Polsce, w mojej miejscowości czy regionie turystycznym?
Odpowiedź na to pytanie pozwoli zacząć przygotowywać odpowiednią strategię marketingową.

2. Stworzenie strategii firmy

"Nasze apartamenty są najlepsze" - tak mówi każdy menedżer aparthotelu i właściciel mieszkań wynajmowanych na doby. Ja postawiłbym pytanie: dlaczego Twoje apartamenty są najlepsze? Zdefiniowanie kluczowych czynników wyróżniających noclegi w naszych mieszkaniach powinno być pierwszym działaniem przygotowującym do budowy właściwej strategii firmy.

Drugim krokiem jest analiza otoczenia biznesowego naszej działalności uwzględniająca:
  • bezpośrednią konkurencję,
  • alternatywne miejsca noclegowe,
  • geolokalizację obiektów hotelarskich i ich wpływ na wybór konsumenta,
  • cele przyjazdów turystów do naszej miejscowości,
  • określenie profilu potencjalnego klienta i jego zasobów finansowych,
  • firmy oferujące usługi komplementarne,
  • przedsiębiorstwa, które będą wykonywały dla nas usługi zewnętrzne.

Dopiero wiedza o powyższych aspektach może uprawniać nas do zdefiniowania misji i celi strategicznych naszego aparthotelu.

3. Wybór kanałów dystrybucji noclegów

W dzisiejszym czasie chyba nie trzeba się długo zastanawiać jak sprzedają się łóżka hotelowe. Zdecydowana większość noclegów rezerwuje się w sieci Internet i właśnie tu należy szukać gości naszego obiektu. Oczywiście jest kilka sposobów na nowych gości z działań poza Internetem, ale są one skuteczniejsze dla dużych obiektów hotelowych, a najlepiej działają w sieciach hotelowych. Dlatego w innym czasie napiszę o metodach promocji poza globalną siecią.

Zaistnienie naszych apartamentów w sieci najlepiej rozpocząć od strony internetowej. To ona jako pierwsza kontaktuje się z potencjalnym usługobiorcom. Warto zainwestować w czytelną wizytówkę naszej firmy, która podkreśli to co mamy najlepsze i wyeksponuje walory naszych mieszkań.


„Dobra strona” internetowa to taka, która odpowiada na potrzeby potencjalnych klientów firmy. Przygotowując koncepcję strony firmowej warto zastanowić na tym, do jakiego klienta strona będzie skierowana oraz jakich informacji będzie on na niej poszukiwał.

Warto już na etapie pomysłu dobrze przemyśleć koncepcję strony internetowej firmy, by w przyszłości uniknąć zmian i dodatkowych kosztów.

By klient, po zapoznaniu się z naszą stroną www, chciał z nami współpracować warto:

- wyeksponować najważniejsze elementy i funkcje strony już na poziomie strony głównej. Strona główna musi przekonać klienta, że jest to interesujący go serwis i firma,
- przekonać klienta, że firma jest godna zaufania i rzetelna. Prezentacja certyfikatów, nagród, referencji, listy partnerów i zdjęć gotowych realizacji pozwala internaucie nabrać zaufania do firmy,
- zachęcić klienta do ponownych odwiedzin, poprzez zapowiedź nowych informacji w zakładkach: nowości, promocje, aktualności czy blog firmowy,
- umożliwić internaucie polecenie strony www poprzez funkcję "Poleć znajomemu”.


Źródło: http://www.eioba.pl/a/2a7u/jak-powinna-wygladac-dobra-strona-internetowa


Mając stronę internetową możemy zacząć ściągać na nią klientów. I tu zaczynamy prawdziwe działania marketingu internetowego. Dróg dotarcia do naszej witryny jest wiele ale opiszę je w najbliższym czasie w kolejnej części "Promocji apartamentów".

Jeśli mają Państwo pytania odnośnie zaprezentowanych powyżej wskazówek, to proszę zostawić je w komentarzach. Czekam również na sugestie dotyczące kwestii poruszanych w kolejnej części poradnika marketingu aparthoteli. Na pewno chciałbym napisać o wykorzystaniu: SEO, Adwords, sieci afiliacyjnych, baz noclegowych polskich i zagranicznych, marketingu szeptanego i social media.

Apartamenty w Polsce zasługują na dobrą promocję!

1 komentarz:

  1. Bardzo fajny artykuł o promocji apartamentów. Czekamy na więcej. Proponuję poświęcić całą część promowaniu apartamentom w Google Adwords. To chyba dziś największy koszt marketingowy firm wynajmujących apartamenty na doby.

    OdpowiedzUsuń